söndag, mars 12, 2006

TOPP 10: De bästa blogginläggen någonsin...

...på denna blogg!


Detta är mitt 100:e inlägg på min blogg.

Tänkte fira detta med att lista de 10 inläggen jag, av olika anledningar, är mest stolt över.

Vi börjar på plats nummer:

10. Räkna till tio… Långsamt!

En kommentar till den dö överhettade debatten kring Muhammedteckningar. Under resans gång lärde jag mig bland annat att Koranen INTE förbjuder avbildningar av profeten men att traditionen gör det. Dessutom lärde jag mig att Muhammed stavas med U och inte med O.

9. Kina, Google och marknadskrafterna

Vad som från början var tänkt att vara en kort notis om Google och Kina blev istället en redogörelse för min syn på ”marknadskrafterna”. Det var intressant att själv skriva ned vad jag tyckte om en fråga jag normalt inte funderar så mycket på.

8. Mörda ditt barn så du kan behålla din heder

Även här svällde inlägget ut när jag väl började skriva. Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på hur sjuk vår värld kan vara.

7. Framtiden för Migrationsverket

Det som gör detta inlägg särskilt läsvärt är det fyndiga slutet. Slutet var för övrigt inte planerat utan ”kom av sig själv” när jag väl satt och skrev,

6. Kriminella invandrare

Detta var en av de första av många inlägg som berör rättssamhället. Jag har under dessa månader märkt att jag har lätt att ”gå igång” på liknande frågor.

5. Vem bär vad i vilken hand?

”Vem bär vad i vilken hand?” är inledningen på en av mina favoritordspråk från min tid i det militära. Detta inlägg om Göran Persson skulle jag kunna skriva var fjortonde dag med endast några smärre förändringar. Jag hoppas slippa tänka så efter den 17 september.

4. Republiken Sverige

Jag gillar när jag lyckas få fram en poäng med några få, men välavvägda ord. Det lyckades jag med här. Eller vad tycker du?

3. Om varför Göran Hägglund förlorade innan han ens hade börjat.

Politisk analys när den är som bäst, om jag får vara så "blysam". Detta är mitt mest researchade inlägg med en, om inte djärv så i alla fall tydlig, slutsats som kommer att få sitt facit i september i år.

2. Några råd till dig som vill förtala via Internet.

Detta är mitt tveklöst mest kontroversiella inlägg. Sannolikt det mest lästa också. Mats på S-kansliet fick mig att fundera på hur jag skulle ha gjort och på en kvart rafsade jag ihop något som vissa läsare trodde var resultatet av åratal av framgångsrika förtalskampanjer via Internet. Men så var som sagt inte fallet.

1. Instruktioner skrivna i blod.

En ”etta” skall kunna tala för sig själv. Läs den!

---

Till sist,

Tack för att du besöker min blogg. Det skulle inte vara lika kul att skriva utan dig på besök då och då. Och vill du vara med och fira denna hundrade blogg så är du välkommen att skriva något i kommentarerna här nedan. Ett enkelt "Hej"" räcker. Det är bara kul att få se "livstecken".

En ny topp 10 lista hoppas jag kunna bjuda på vid 200 inlägg.

Tills dess...

Blogga lugnt!

Vänliga hälsningar,

Fredrik

7 kommentarer:

perankersjo sa...

Jaha, och VAR är Chuck Norris-inlägget?

;-)

Grattis!

/Perre from The All New Stockholm enligt Ankersjö

Anonym sa...

Grattis till det hundrade.
Läser ofta, kommenterar sällan.

Keep'em comin'

Anonym sa...

hej

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag har just lagt upp dig på mitt Bloglines-konto, så det innebär troligen att du kommer att få färre besök i framtiden, eftersom jag läser mycket där. Jag förstår inte varför jag dröjde så länge, jag har ju följt dig ett tag. Kort sagt så skriver du fruktansvärt bra, så jag kommer nog att kommentera de inlägg jag gillar...

Angående din top tio så är de lysande, men starkast lysande är "Vem bär vad i vilken hand?" och din egen favorit "Instruktioner skrivna i blod.". Jag rös nästan när jag läste den.

Fredrik Bojerud sa...

Tack Markus,

Nu blev jag glad och stolt!

Markus "LAKE" Berglund sa...

"Nu blev jag glad och stolt!"

Men inte nöjd, hoppas jag! ;-D

Fredrik Bojerud sa...

Jag blir aldrig nöjd. Bara lite matt ibland!

;-)