onsdag, mars 22, 2006

Socialdemokraternas näste partiledare!?

Carin Jämtin tycks ju vara för bra för att vara (s)ann.

"Lovorden haglar över Carin Jämtin" skiver DN.

"Favoriten & utmanarna: Carin Jämtin väntas ta över efter Freivalds" skriver Aftonbladet.

"Här är verklighetens kronprinsessa" skriver Expressen.

Förankrad i "rörelsen". Kunnig, repekterad och uppskattad. Samt, inte minst, bra på att hantera media.

En given utrikesminister tycker många nu.

Tycker mera att det låter som Perssons efterträdare, om nu inte Margot Wallström kommer på bättre tankar.

Trots att jag själv inte är sosse så unnar jag Persson att få dra sig tillbaka, och ser gärna att han ersätts av en kompetent kvinna.

Kanske kommer hon heta Carin Jämtin?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tja Bojerud,

Sossarna kunde välja väsentligt värre. Som inbiten borgare hoppas jag bara att man inte väljer denna synnerligen positiva bekantskap ;-)

Nåväl. det får tiden utvisa.
/hans

Fredrik Bojerud sa...

Välkommen in i värmenpå min blogg Hans!

Det blir nog min namne Reinfeldt som ta över Rosenbad och även om Jämtin kan vara "farlig" så fruktar jag Wallström än mer.

Men det blir väl som det blir...