torsdag, mars 02, 2006

Marita Ulvskog gör (s) en björntjänst.

Det finns två sossar som jag älskar.

Den ena är Bosse Ringholm och den andra är Marita Ulvskog.

Dessa två framstår som de mest humorbefriade, odistanserade betongsossar du kan tänka dig.

Marita tycks inte förstå att hon gör bort sitt eget parti med sitt snack. Min vän Per Ankersjö blottlägger hennes falska retorik här och själv gör hon bort sig i DN här.

--- Saxat ur DN:

Att socialdemokraterna fick hela sin valstrategi avslöjad i torsdagens DN gör inget alls, hävdar partisekreterare Ulvskog.

- Jag kan känna att vi egentligen själva borde offentliggöra den här typen av information, säger Ulvskog till DN.

- Jag tycker inte att det finns något hemligt i det. Rätt mycket av det som sägs i materialet är sådant man kan komma fram till bara genom att lyssna på vad vi säger i tal och andra sammanhang.


--- Slut citat ---

Antingen är Ulvskog korkad eller så försöker hon "rädda ansiktet" nu när hemliga strategidokument sprids i media. Vissa bedömmare skkulle nog vilja göra gällande att det är både och.

Eller som Göran Persson skulle kunna säga: - Med partivänner som Bosse och Marita, vem behöver fiender?

Vaför jag älskar dem? Jo, det är enkelt. De ställer själva till det mer för socialdemokraterna på en dag än vad jag skulle mäkta med på 10 år.

Man måste älska sådana politiska motståndare!

Inga kommentarer: