söndag, mars 19, 2006

Skottlossning på Kungsholmen

Jag hörde dem nog i morse. Små gröna män som ägnade sig åt att dra iväg eldskurar från finkalibriga vapen. Combined Challenge hade nått till farstuknuten (nåja).

Som gammal militärromantiker så är det kul att titta lite på bilder och läsa om övningen. Jag skulle egentligen ha deltagit i den, men det sprack av familjeskäl.

Jag inser för övrigt att jag börjar bli gammal. Inte till åren så mycket som till sättet. Jag sitter t ex och stör mig på militärpoliser som inte har huvudbonad på sig utomhus. Titta på MP:n som står med ryggen mot kungen på bilden ovan. Inget på huvudet! Ett klart brott mot uniformsreglementet och det skulle aldrig ha tolererats "på min tid". Dessutom har jag sett fler bilder som ger samma sluskiga intryck. Det är så att man skäms å militärpolisens vägnar.

Jag minns så väl Västervik 1992 då vi...

Leopard 2 stridsvagnar på Stockholms gator. Inget man ser varje dag (som tur är).
*inre monolog*

...ehh?

Är inte detta inlägg på gränsen till patetiskt?


Jag kanske skulle ta och sluta gnälla som en gammal gubbe och skaffa mig ett liv istället?

Bra idé!


*/inre monolog*

Måste sluta. Jag ber att få återkomma när jag har något vettigt att komma med.

;-D

Inga kommentarer: