tisdag, mars 21, 2006

Göran Persson tycks ha en politisk dödslängtan!

Riddar Göran: -Vem är ni?
Döden: - Jag är Bosse!
Riddar Göran: -Har ni kommit för att hämta mig?
Döden: -Jag har gått vid din sida sedan länge...
---
Hur tänker statsministern egentligen?

Vem i regeringen, efter Laila Freivalds, är den PR-mässigt klantigast, fyrkantigaste ministern?

Vem har gjort bort sig gång, på gång, på gång, på gång?

Om jag säger: Riksrevisionen, Enskede IK, "lata poliser", "korkade journalister" och suspekta resor till fotbolls-EM.

Vem tänker du på då?

Jupp, samma gubbe som jag tänker på, PR-katastrofen Bosse som idag blev Sveriges tillförordnade utrikesminister.

Snacka om att att gå ur askan in i elden!

Jag börjar undra om inte Göran Persson har en politisk dödslängtan!?

Political Death by Proxy! Eller snarare "by Bosse"!?

Vissa dagar är det extra skönt att vara borgerlig.

Idag är det en sådan dag!

1 kommentar:

Fredrik Bojerud sa...

Psst,

Säg det inte till någon.

Det finns dagar då jag uppriktigt gillar Göran Persson. Jag har till och med röstat på honom en gång.

Så jag delar din uppfattning. Det är inte önskvärt att vår regering ägnar sig åt politiska självmål så ofta som de gör just nu.