onsdag, december 21, 2005

Snabba bullar!

Idag skall det julstökas, sillinläggas och lagas köttbllar.

Har med andra ord inte tid att särskilt utförligt kommentera Svea Hovrätts dom kring kvotering av invandrare på juristlinjen i Uppsala. (Domen var bra. Diskriminerande kvotering är illa.)

Eller huruvida Otto Sjöberg skall avgå som en följd av Persbrandtlögnerna. (Nej, bara lära sig av det som hänt och lugna sig lite.)

Eller det moderata oppositionsrådet i Sundbyberg, Hans-Erik Malmros, som lämnar sina politiska uppdrag till följd av uppgifterna att han ringt en stor mängd privatsamtal på sin tjänstemobil. (Hejdå!)

Eller idioterna på Migrationsverket i Solna som skålar i champange för att fira verkställda utvisningar. (Idioter, som sagt!)

Utan nöjer mig med att önska alla en skön tid före julafton i stök och stress.

Tack för att läser min blogg.

Jag hoppas att den bereder dig nöje och eftertanke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Fredrik

Härligt att se att du åter ha börjat engagera dig för ett bättre samhälle och att du åter har hittat "hem", dvs till oss i Centerpartiet.
Välkommen åter.
I Helsingborg har vi fått flera stycken återvändare det senaste året. Kom gärna och hälsa på när du är i Helsingborg. Om du känner för det så kan du ju komma och hjälpa oss lite i valrörelsen.

God jul och gott nytt år önskar jag dig och din familj
Di(c)k Helsingborg

Fredrik Bojerud sa...

Hej Di(c)k!

Kul att du tittade förbi min lilla sida.

Vi får väl se när jag hälsar på i HBG nästa gång.

Valrörelsen får ni sköta själva! Det kommer nog gå utmärkt utan in hjälp.

Jag känner på mig att jag kommer ha fullt upp i Stockholm.

God jul och gott nytt till dig och de dina också!

/ Fredrik