tisdag, december 20, 2005

Persson, Danielsson och sanningen. Del 2.

Enligt Ekot idag är det bara en fråga om ”vilja” från Statsministern om klarhets skall skapas i frågan huruvida Danielsson ringde Dahlgren eller inte och i så fall när.

Mot den bakgrunden har jag bara en stilla vädjan till representanterna för den så kallade tredje statsmakten, d v s journalistkåren, SLÄPP INTE BYTET MED BLICKEN.

För att parafrasera Refaat El-Sayed kan här mycket väl ligga en liten gravad hund och vänta på ett avslöjande. Jag misstror instinktivt Danielssons påståenden. Detta utvecklar jag tidigare i denna blogg.

Som jag tidigare skrev så väntar jag på att någon skall på ett mer handgripligt sätt än att säga ”förlåt” tar ansvar för de brister och tillkortakommanden som katastrofkommissionens rapport visade på.

Om det var upp till Göran Persson tror jag nog att han helst skulle hela saken bero.

Låt inte detta ske. Hela byken måste tvättas.

Inga kommentarer: