tisdag, december 13, 2005

Nyhetens behag a.k.a. "Ride The Wave"

Så här är det med allt jag företar mig.

Passionerat kastar jag mig in i något och låter det uppsluka mig. Sedan klingar det av. Ibland dör det ut. Ibland inte.

Skaffade mig en bloggsida (ja den du läser just nu) igår.

Insåg att jag var "proppfull" med saker jag vill skriva av mig. Har ingen aning vem som läser detta, men det är ju inte det som är grejen.

Grejen är det sköna i att skriva av sig tankar, idéer, åsikter och plötsliga infall.

Jag kommer knappast att publicera åtta inlägg om dagen i framtiden.

Vi får väl helt enkelt se vad framtiden har i sitt sköte för denna blogg.

Givetvis kommer kommentarer från läsare av bloggen att påverka mig positivt. Så tveka inte att höra av dig.

När jag blir såhär "besatt" så har jag med åren lärt mig att njuta av det. Jag kallar det för att "Rida med vågen".

Vissa vågor är större än andra. Mitt radiointresse började på allvar 1982. Och idag, 23 år senare, surfar jag vidare, även om den vågen inte är lika kraftig som när den en gång började.

Kampsportsträning återupptog jag 2002. Håller än.

Intresset för Tempelriddare som väcktes av Arn-böckerna är borta.

En del vågor dör. Andra böljar på.

Njut av resan om du kan!

Inga kommentarer: