lördag, december 17, 2005

Lite trevliga citat på en lördagsmorgon


Citat roar mig. Tänkte bjuda dig på nåra att reflektera över i helgen.

"En del politiker är som bildäck, så nerslitna att de inte längre har någon profil." Ralph Boller

"Dåliga politiker väljs av goda medborgare som inte röstar." George Jean Nathan

"Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig." Mark Twain
"Många människor bekymrar sig mycket över de bibelord de inte förstår. För mig är det tvärtom så, att de är de bibelord, vilka jag förstår, som bereder mig de största bekymren." Mark Twain

"En populär författare skriver vad folk tänker. Ett geni inbjuder dem till att tänka något annat." Okänd

"Jag förstår inte varför TV ber om ursäkt för tillfälliga avbrott, men aldrig för de ordinarie programmen." Otto Preminger

"Det är för väl att lögnen finns - för tänk om allt man hörde var sant." Albert Engström

Trevlig helg!

Inga kommentarer: