torsdag, augusti 17, 2006

På söndag börjar valrörelsen ”på riktigt”!


Klockan 10.00, söndagen den 20 augusti 2006 drar det igång på allvar.

Valrörelsen alltså.

Det är då de partier som ställer upp i allmänna val får börja sätta upp sina valaffischer på stan. Stockholm kommer, som genom ett trollslag, nedlusas med politiska budskap och käcka bilder på hoppfulla politiker som hoppas att just deras vackra nuna kommer att locka över dig till deras sida söndagen den 17 september.

Själv har jag plötsligt hamnat mitt i epicentrum för Centerpartiets valaffischering. Utan att tänka igenom frågan ordentligt, svarade jag ja på frågan om jag kunde tänka mig att ”ansvara lite för affischeringen på söndag”.

Det har nu visat sig att det var en stor uppgift jag tog på mig. Missförstå mig rätt. Jag klagar inte. Jag ser tvärt om fram emot söndagens bravader och känner tillförsikt inför min egen och partikamraternas förmåga att lyckas väl med vår uppgift.

Det som du som inte är aktiv i ett politiskt parti kanske lätt förbiser i en valrörelse är allt ideellt arbete som läggs ned under en valrörelse. I valstugor, i trappuppgångar med broschyrer, på torgmöten, utanför vallokaler – överallt – finns dom. ”Valarbetarna”. De som aktivt deltar i att hjälpa sitt parti en bit på vägen.

Det är dessa valarbetare som enligt hävd är ett av socialdemokratins starkaste kort under en valrörelse. Sossarnas förmåga att ”piska ut” sina fotsoldater under en valrörelse är beundransvärd och värd att frukta.

En vis man skrev en gång att vägen till framgång inte nödvändigtvis är att jobba hårdare, utan smartare. Så räkna med att jag kommer att försöka få till en smart affischering på söndag. Och låt mig stillsamt tillägga att det sannolikt kommer att ingå en hel del hårt arbete också.

Med dessa politiska budskap väl på plats kommer sedan väljarna så gott som dagligen påminnas om det förestående valet. Ett val som jag hoppas blir en ny vändpunkt för Centerpartiet i Stockholm.

Det nya, moderna, framåtblickande Centerpartiet är nämligen precis vad Stockholm behöver!

Centerpartiet - Det borgerliga miljöalternativet.

Nu när moderaterna ge sken av att vara ett arbetarparti i mitten med en vilja att övertrumfa alla vallöften som sossarna kommer med och när batongliberalerna tycks hålla i taktpinnen hos Folkpartiet så känns det gott att veta att Centerpartiet har hittat tillbaka till sina ideologiska rötter. Med en tro på individens kraft och förmåga. Med ett tydligt recept på ”sjukdomen” ungdomsarbetslöshet”. Och med en aldrig sinande omsorg för miljön vi alla lever i.

Det bästa av allt är att en röst på Centerpartiet är en röst MOT Billström men FÖR trängselavgifterna.

För även om alla delar i försöket med trängselskatt inte var helt lyckade så visade försöket med all önskvärd tydlighet att det fungerade i princip. Trafiken blev mindre och utsläppen av hälsovådliga ämnen i vår statsmiljö sjönk. Däremot finns det ett antal detaljer som behöver rättas till. Är du nyfiken på vad Centerpartiet i Stockholm tycker i frågankan du enkelt läsa in di på detta på vår hemsida.

Avslutningsvis. Det kommer vara en häftig känsla inför valet veta att "lilla jag" har en del i varje Centeraffisch som sitter uppe i Stockholm.

Vill du också känna den känslan?

Engagera dig i ett politiskt parti du också…

Låt mig i så fall få rekommendera Centerpartiet! ;-D

Inga kommentarer: