tisdag, augusti 22, 2006

Jag skulle vara så arg att jag mådde illa om jag var kristdemokrat!

I söndags åkte dom upp: Alla partiers valaffischer.

I går regnade dom bort: Kristdemokraternas valaffischer.

Någon på kd:s kansli - eller hur det nu ligger till med vem som har dabbat sig - missade att kolla att deras valaffischer tålde vatten. Över hela stan ligger nu små blöta mjuka högar pappersmassa som en gång var stolta valaffischer för kristdemokraterna.

Som affischgeneral för centerpartiet vet jag hur mycket arbete som ligger bakom uppsättandet. Hade jag varit kd:s ”general” hade jag övervägt att handgripligen ge mig på någon.

Tack och lov att det moderna nya centerpartiet i detta fall kör ”old-school” med plansch klistrad på masonitskiva.

Smartaste affischmaterialet har folkpartiet detta år. Deras plastaffischer tål regn och väger inte mer än att man lätt kan fylla en bil med säkert det dubbla jämfört med masonitmodellen.

Tur att folkpartiets affischer är så fula!

Inga kommentarer: