måndag, augusti 21, 2006

Jag är centerpartist! Jag kan bevisa det!

Har idag gjort valtester på DN, SvD, Expressen och Aftonbladet.

På samtliga tester rankas jag som mest centerpartist, vilket givetvis är skönt med tanke på att jag kandiderar för det partiet.

Det parti som alltid hamnar längst ned är vänsterpartiet. Man kan av detta dra slutsatsen att jag och Ohly inte har någon större samsyn på hur vårt samhälle skall formas.

Det enda smolket i bägaren var att SvD hade en variant på valtest för lokala Stockholmsfrågor. Där blev jag mest folkpartist. Aha! Tänker du. Han vacklar i sin tro. Nja, riktigt så enkelt är det inte.

Det faktum att centerpartiet inte finns representerade i stadshuset för närvarande gör att det alternativet inte finns spelbart. Så i brist på bättre hamnar jag närmare det andra hyfsat socialliberala partiet.

Hade dock föredragit att SvD hade tagit med centerpartiet också i sin undersökning, men det behöver väl knappast påpekas.

Oavsett kommer vi in i stadshuset den 17 september...

...så det så!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan, är du Åsanisse-Marxist? Kunde man väl aldrig tro. :)

Fredrik Bojerud sa...

Själv då!?

Din lilla landsbygdsromantiker!

;-D

perankersjo sa...

Själv blev jag moderat och miljöpartist i SvD:s test. Kändes som att något saknades, ja.

Anonym sa...

Perankersjö: Nej nej nej, du är Mauderat. :)