torsdag, augusti 17, 2006

Jag blev utmanad - Och jag svarade!

Bloggen Bent, en av centerrörelsens mest välskrivna och aktiva bloggare, har haft fräckheten att utmana mig att svara på enkäten ”Fyra små rätter”.

Jaha, bara att svara då:

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Truckförare
Sjukvårdsbiträde
Skyddsvakt
Radioprogramledare

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
En fisk som heter Wanda
Gandhi
Heat
Sagan om Ringen – Sagan om de två tornen

Fyra låtar jag gärna hör:
Fragile med Sting
I Ain’t Mad At Cha med 2pac
Let’s Face The Music And Dance med Nat King Cole
Piano Concerto in G med David Foster

Fyra städer jag har bott i:
Sundbyberg
Helsingborg
Denver
Stockholm

Fyra tv-serier jag gärna ser:
Vita Huset
The Colbert Report
Rome
Battlestar Galactica

Fyra ställen jag vill åka till:
Narvik (och dyka på vrak)
Los Angeles
Skottland
Island

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Dagens Nyheter
Google
Statcounter
YouTube

Fyra favoriträtter:
En riktigt vällagad Toast Skagen
Hemlagade köttbullar med potatismos, gräddsås och lingonsylt
Söndagsbuffé på Sturehofs slott
Plättar

Fyra ställen där jag trivs:
Varhelst min familj befinner sig!
Kattvik, Bjärehalvön
Lissabon
Skogen

Fyra personer jag vill träffa:
Steven Colbert
Jon Stewart
Jesus (får väl bli efter detta liv!?)
Mina kommande barnbarn (om 10-20 år när de förhoppningsvis föds)

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Nej. Gillar av princip inte ”kedjebrevsförfarandet”.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom du tycks ha sån skrivkramp var jag ju tvungen att hitta på nåt. :)

perankersjo sa...

Var det därför du utmanade mig också Björn?

Nåja, nu har jag svarat och pepprat på med några inlägg.

Välkommen in :-)