lördag, september 09, 2006

Gott och blandat. Osorterade reflektioner en natt i september.

Brukar sträva efter längre och mer analytiska inlägg.

Gillar dock att bryta mönster ibland.

Här följer några korta kommentarer kring tingens ordning:

-
John F Kennedy var Centerpartist!?

”Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country!”

Det är Centerpartiets politik i ett nötskal.

-
Nu tycker jag att vi tar och sjunger med Folkpartiet

Folkpartiet misstänks för mer dumheter med anledning av spionskandalen. Läs bland annat på www.tv4.se. Än en gång skvätter misstankens stinkande gyttja på Leijonborg.

Jag orkar snart inte mer.

Kan vi inte allihop bara ta varandra i hand och sjunga ”We shall overcome”!?

-
Osvensk valdebatt!?

"HSB" och "Rajraj" bråkade i P1 i fredags.

Det var omväxlande med lite passion och aggression från dessa två annars så resonerande och värdiga statsmän.

Men det är ju alltid bra att rensa luften då och då har jag hört.

-
Jag är inte för fin för att tigga!

Jag vill in i riksdagen redan i år!

Jag är otålig. Orkar inte vänta 4-8 år på att komma in.

”So please, pretty please, with sugar on top of it”…

Kryssa in mig om du röstar i Stockholms stad. Jag kommer vara en jättebra riksdagsman.

Hedersord!

Om du röstar på mig så behövs det bara (typ) 899 röster till så är jag inne!

Du hittar mig på plats nummer 35 på Centerpartiets riksdagslista. Du kommer inte att behöva ångra dig.

-
Borde sova...

Vill hellre skriva...

Borde analysera...

Vill hellre sova...

God natt!

Inga kommentarer: