onsdag, september 06, 2006

Ang spionskandalen: När skall sossarna lära sig?

Folkpartiet håller för närvarande på att implodera. Halva staben har snart avgått eller tagit time-out. Leijonkungen har gömt sig ett tag.

Socialdemokraterna har ”öppet mål”.

Det enda de behöver göra nu är att visa värdighet och mognad och lite tålamod.

Och vad gör de?

Skickar fram Marita Ulvskog!

Jag bad er låta bli, men ni lyssnade inte.

Marita Ulvskog har säkert massor av förtjänster (hoppas jag för sossarnas skull) men hon är för skarp och onyanserad för att fungera retoriskt när socialdemokraterna har övertaget.

Hennes liknelse mellan våldtäkt och olaga dataintrång hade en poäng men var för grov. Hon lämnar retoriska blottor med sin aggressiva stil. Blottor som alliansen inte är sena att utnyttja.

Jag borde partitaktiskt vara nöjd att man skickar in elefanten Ulvskog i glasbutiken. Men personligen slipper jag så gärna.

Vi tar det en gång till:

Ulvskog är inte en bra representant för socialdemokraterna i detta läge. Juholt är bättre, för att ta ett exempel.

När skall ni sossar lära er?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men du skrev ju inget om lack och tajt läder... :)

Fredrik Bojerud sa...

Det är du som går igång på lack och läder!

Jag gillar t'n'a! ;-)

Anders Fredriksson sa...

Första gången jag läser din blogg. Bra blogg dessutom!

Fortsätt skriv, jag läser gärna mer!

Fredrik Bojerud sa...

Tack Anders!

Det var trevligt att läsa.

Givetvis kommer jag att fortsätta skriva efter sådan fin uppmuntran.