måndag, september 04, 2006

Folkpartiets partisekreterare gör allt fel just nu!

Folkpartiets partisekreterare Johan Jakobsson har uppenbarligen en hel del att lära av alliansbrodern, tillika den moderate partisekreteraren, Sven Otto Littorin i hur man kväver en politisk skandal.

Littorins agerande i samband med den moderate ”Lintottsrasisten från Nykvarn” var ett textboksexempel på hur man skall agera. Han visade ilska och förakt och tog blixtsnabbt ära och heder från tanten.

Det här är vad Johan Jakobsson kommer på att säga i samband med den senaste spionskandalen "Sapnetgate":

- Det som medarbetaren i Liberala ungdomsförbundet har gjort sig skyldig till är omdömeslöst och i strid med folkpartiets etiska riktlinjer. Det rättsliga efterspelet får utvisa om det han gjort också är brottsligt.

Detta kan med lite ond vilja brytas ned och tolkas som ett svagt uttalande. Vi tar och bryter ned detta i kortare stycken och kollar vad han egentligen säger:

”Det som medarbetaren i Liberala ungdomsförbundet…”

LÄS: Han är inte en av oss riktiga folkpartister. Han är en sketen lite ungdomsförbundare. Blanda inte in oss ”vuxna” i den här soppan.

”…skyldig till är omdömeslöst…”

LÄS: Alla har väl varit lite omdömeslösa när de var unga!? Kan vi inte förlåta och gå vidare…snälla!

”…och i strid med folkpartiets etiska riktlinjer.”

LÄS: Vi har ingen officiell sanktionering av spioneri inom folkpartiet. Duh! Säg något mer självklar är du snäll.

”Det rättsliga efterspelet får utvisa om det han gjort också är brottsligt.”

LÄS: I övrigt vill jag inte kritisera någon som bara vill mitt parti väl. Låt lagen försöka ta honom om dom kan. Just nu håller våra datakonsulter på att radera alla elektroniska spår från våra servrar! Muahahaha!

Det här är vad Johan Jakobsson borde ha sagt:

- Luf:aren i fråga har hål i huvudet och vore det lagligt skulle jag personligen ge honom ett rejält kok stryk! Det är bra att detta är polisanmält och jag hoppas att påföljden blir kraftig. Idag skäms jag över att vara folkpartist, 24-åringen har smutsat ner oss allihop. Jag är så arg att jag knappt kan prata just nu.

Detta skulle säkert tolkas som en överreaktion av folkpartiet, och röster skulle komma folkpartiet till försvar och säja: Såja Johan, så farligt var det väl ändå inte!? En alldeles ypperlig position att sitta i när man egentligen står på den felande sidan i en konflikt.

Så varsågod för tipset. Kostar inget extra.

Ni behöver inte ens hacka min blogg för att få tal del av det.
---
Pingat på intressant.se
---
Läs med på expressen.se

3 kommentarer:

Lennart Regebro sa...

Det här var det löjligaste jag hört i hela frågan. Jag hoppas du är ironisk eller nåt. FP gick omedelbart ut och sa att detta var allvarligt, och att man hade kontaktat sossarna för att få mer information. När man fick reda på vem det var blev han omedelbart sparkad.

Fredrik Bojerud sa...

Nej Lennart,

Jag är inte ironisk. Är du?

Markus "LAKE" Berglund sa...

Jag håller med dig Fredrik, som vanligt kanske ska tilläggas. du bore byta jobb, PS-konsult måste väl ge bättre betalt än radioman?