lördag, april 29, 2006

Veronica Mars

Dags för ytterligare en tv-serie som förtjänar en rekomendation från eder bloggare. Veronica Mars heter den och den har gått ett tag på SVT. Säsong 1 lär finnas på DVD och för de som önskar tanka ned serien lär det inte vara några större problem att hitta den.

Veronica Mars är en smart, underhållande, välspelad och fängslande serie om en 17-årig highschooltjej som extraknäcker på sin pappas detektivbyrå.

Jag medger att den synopsisen inte direkt fick mig att bli sugen på serien men efter att ha läst flera hyllningar till serien på nätet gav jag den en chans. Jag blev inte besviken.

Så har du tid över för ytterligare en smart tv-serie i ditt liv så vet du nu vilken det skall bli.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också läst hyllningskören på internet. Laddade ner de två första avsnitten och kollade. Blev inte imponerad. Kan bero på überhypandet iofs...

Vad är attraktionen? Jag tyckte det kändes töntigt och pretentiöst.

Fredrik Bojerud sa...

Se två avsnitt till. Är du inte hockad då så är det bara att ge upp och gå vidare! ;-D

Anonym sa...

vågar inte bli hookad ännu, men geniet Joss Whedon (som låg bakom de eminenta "Firefly, "Angel" och "Buffy the Vampire Slayer" anser det vara den bästa tv-serien någonsin.