måndag, april 24, 2006

Jag är en samhällsomstörtare! Passa dig Carl Gustaf!

Medlemsavgiften är betald. "Hellre 10 kronor i månaden än en krona på slottet", som sloganen lyder.

Jag är nu officiellt medlem i Republikanska föreningen och därmed öppet och aktivt för ett nedmonterande av den nuvarande ordningen med ett förlegat, odemokratsik system där en maktposition går i arv i stället för genom förtjänst.

Aftonbladet hade på sin hemsida en genomgång av de minst intressanta valfrågorna, införandet av republik var, om inte sist, så nära nog sist på listan. Min hållning är rent principiell. Jag kan inte finna ett enda skäl till att vi skall behålla en gammal odemokratisk statschefsmodell. Traditionerna kan leva vidare utan en kung eller drottning. Kronprincessan Viktoria kan för allt i världen bli vår första demokratiska folkvalda statschef i republiken Sverige. Jag skulle säkert rösta på henne.

Vill du veta mer kan du alltid gå in på Republik.nu!

Inga kommentarer: