måndag, april 03, 2006

Värre än ett avskum!

Det finns stunder då jag tappar mitt lugn och bara vill gå ut och allvarligt skada vissa personer.

Stunder då förståelse för bakgrundsfaktorer som arv och miljö för en stund helt försvinner i ett töcken av ilska och hämndlystnad.

Jag skiter just nu i vad som gör att en tonåring får för sig att det är okej att våldta ett barn. Jag skiter just nu i hur psykiskt sjuk han kan tänkas vara, hur tuff hans uppväxt var eller hur påtänd-packad-psykotisk eller dumkåt han var. Förövaren har just nu ingen sympati att hämta hos mig. Bara hat och förakt.

När någon
våldtar en 12-årig flicka på väg till sin skola i centrala Stockholm, uppenbarligen inför en folksamling som tittade på, vill jag bara straffa, straffa och straffa.

Men efter ett litet tag släpper det gamla testamentet taget om mig och jag börjar tänka klarare, men bara lite.

Låt oss hoppas att Polisen snart griper de skyldiga och låt oss hoppas att vårt rättssystem klarar av att skipa rättvisa.

Den som våldtar är ett avskum och bör straffas hårt. Den som våldtar ett barn är bortom avskum och förtjänar inte att leva en enda dag till i frihet.

Men som sagt, jag är lite arg just nu!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Knack knack Bojerud.

Jag tittar of ta förbi här när jag inte kan sova, men är för det mesta tyst då vi är i olika läger så att säga.

I den här frågan så gör jag dig sällskap om jag får.

Bloggaren KAS

Fredrik Bojerud sa...

Skönt att vi kan enas om något! :-)

Anonym sa...

Håller med! Hoppas du får tillräckligt med kryss. Sveriges, enligt mig, två viktigaste frågor kriminalitet och ungdomar. Ett kryss från mig!