måndag, februari 20, 2006

En gång är ingen gång…

”Folkpartisanen” Pilsäter har kört bil med alkohol i blodet. Illa.

Polisen tog henne. Bra.

Nu tar hon ”time-out”. Jaha!?

Hon skall ”reflektera över det som hänt”. Det menar du inte!?

Ärligt talat.

Jag fattar att det handlar om ”skadekontroll” och antar att goda PR-råd kommer Pilsäter tillhanda.

Ett misstag gör ingen dålig politiker. Låt lagen ha sin gång (dagsböter) och låt Pilsäters politiska karriär lyfta eller krascha på politiska meriter snarare än bristande omdöme.

Missförstå mig rätt. Jag har inte mycket till övers för bilförare med alkohol i blodet, men jag förväntar mig inte heller felfria politiker. De finns nämligen inte. Att begära en felfri politiker är att be om att bli förd bakom ljuset.

Skulle Pilsäter åka fast för rattonykterhet eller värre en gång till. Då är hon däremot körd som politiker.

En gång är ingen gång. Två gånger är en gång för mycket!

2 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Håller fullständigt med, men jag vet också varför de gjorde som de gjorde. Professionellt skött från (fp):s informationsavdelning.

Fredrik Bojerud sa...

Ja, nu väntar jag bara på ett "gråta ut och be om ursäkt-framträdande" i lämplig tv-soffa inom rimlig tid.

Som du sa.

Proffsigt "skadekontrollerande"!