onsdag, juli 05, 2006

Sköna lata dagar!

Sommar!

30 grader i skuggan.

Bad varje dag.

Grill varje dag.

Fotbolls-VM lagom ofta. (Forza Italia!)

Livet kan inte vara mycket skönare just nu!

Just nu har jag det för bra för att orka engagera mig i Almedalar, fastighetskatter, galna hemvärnsmän, Nordkoreanska missiler och huruvida publiken på Skansen tog Carola på tuttarna eller inte när hon valde att hoppa ut på publiken två gånger i tidsdags.

Livet och framförallt sommaren är för kort för att en normalt funtat person skall orka blogga dag in och dag ut när det finns så mycket annat att hänge sig åt.

Jag vet att detta inlägg därmed säger emot sig själv, men det bjuder jag så gärna på när jag sent på kvällen sitter med min bärbara dator på uteplatsen vid havet och skriver dessa rader.

Imorgon bär det av till Vejbystrand på förmiddagen med den nyinförskaffade gummibåten som skall testas i havet och till kvällen kommer några vänner över på lite grill och vin.

Snart nog går valrörelsen in i spurtläge och snart nog är jag tillbaka med mina enkla synpukter på stort och smått inom den politiska världen.

Tills dess får du väl leta upp någon annan stackars bloggare som fastnat framför sin dator med fingrarna fastklistrade på tangentbordet eller så gör du som jag... tar lite semester och laddar för hösten.

Trevlig sommar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och vi som inte har semester, utan sitter på jobbet i hettan, bloggar vidare.. och längtar efter semestern.. :)
Hoppas du får en bättre fortsättning på semestern än dagens väder (regn o blä)!