onsdag, februari 21, 2007

Bra Filippa. Men inte tillräckligt bra.

Jag efterlyste Filippa Reinfeldt häromdagen, främst med anledning av den dåligt fungerande akutvården för barn i staden.

Jag såg att någon på moderaterna var inne och läste min blogg den dagen.

Blygsam som jag är kan jag inte tro annat än att någon tog intryck av min kritik och skickade fram Filippa i egenskap av landstingsråd.

Hon chattade med "folket" i går på DN.se.

Frågorna var typiska och så även svaren.

Typ: Det kommer bli bättre. Vi tar problemen på allvar. Det är viktigt att det fungerar.

Konkret kunde konstateras att det sannolikt tillkommer två nya ambulanshelikoptrar till regionen till sommaren. Trevligt och säkert välbehövligt.

Konkret kunde också konstateras att inget riktigt konkret gick att säga om hur den akuta barnsjukvården skall bli bättre.

Inga kommentarer: