tisdag, februari 20, 2007

Nyheter som träffar rakt i magen

Det finns nyheter som går rakt igenom mitt mentala skydd mot världens ondska. Nyheter som jag inte kan värja mig emot, som träffar rakt i solar plexus och gör mig fysiskt illamående. Dessa nyheter har oftast en sak gemensamt. De handlar om barn som råkat illa ut och de är barn som i ålder är i närheten av mina egna.

Nyligen var den det besinningslösa mordet på en pojke i Jönköpingstrakten och igår träffades jag av historien om den 47-årige pappan som slänger sin 7-årige son över ett räcke med 9 meter ned till marken på Ben Gurion-flygplatsen. Efter att ha kastat son över räcket hoppade pappan efter.

Resultatet har du säkert läst själv. Pappans skador var så allvarliga att han avled. Pojkens tillstånd är stabilt. Mamman har kommit till sjukhuset i Jerusalem och vakar nu vid sin sons sida.

Jag har inga fiffiga kommentarer eller råd att komma med.

Jag mår bara illa…

Inga kommentarer: