onsdag, mars 07, 2007

Demokratiprocess - Smaka på den du!


Nyss hemkommen från Ledarnas förbundsråd där interndemokratin inom förbundet och utvecklingen av densamma stod på dagordningen.

Drack för mycket kaffe, försent på kvällen. Kan inte somna. Skriver lite istället.

Hade inga direkta förväntningar i förväg. Det skulle visa sig vara intressant och givande.

Gråhårig man i 55-60-årsåldern var överrepresenterad på rådet. Var ofin nog att påpeka detta. Kändes skönt att göra.

Min huvudtes under dagen var att framtidens medlem kommer att vilja medverka på sina villkor på den tid som passar den enskilde och att den främsta motivationsfaktorn är egennyttan, d v s hur gynnar mitt engagemang mig och de jag bryr mig om?

Jag är inte säker på att alla i rummet höll med mig, eller ens förstod vad jag menade. Men jag fick också min beskärda del av glada tillrop. Gillar att få positiv feedback.

Det är kul att inspirera och spekulera. Prova själv vettja!

Inga kommentarer: