torsdag, december 14, 2006

Alla förtroendeposters moder!

Mina insater för partiet har uppmärksammats. Valberedningen föreslog mig. Styrelsen biföll. Fullmäktigegruppen bekräftade och nu har kommunfullmäktige beslutat.

Eder ödmjuke bloggare kommer nästa år ingå i gruppen som vaktar och granskar stadens finanser och de finansiella beslut som fattas.

Som ersättare i revisorskollegiet och ledamot i två revisorsnämnder kommer jag att få en insyn i stadens finansiella tillstånd på en nivå jag aldrig kunnat drömma om. Det kommer bli mycket jobb. Sannolikt vara stundtals tråkigt. Men mest av allt spännande och lärorikt.

Så nu får borgarråden ta sig i akt... There's a new sheriff in town! ;-)

2 kommentarer:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Ska man säga grattis nu då eller? Jag måste erkänna att det inte låter allt för roligt, men lycka till! :)

Fredrik Bojerud sa...

Man har inte roligare än man gör sig. Jag får säkert anledning att återkomma i ärendet.