måndag, januari 08, 2007

Mona min Mona

Skulle Mona Sahlin bli Socialdemokraternas nye partiordförande vet jag inte om jag skall skratta eller gråta.

Min spontana reaktion är ”hoppas”, då jag finner henne som en mycket dålig kandidat och därför bra för alliansens partier.

Å andra sidan kanske de borgerliga skulle underskatta Mona och så blir hennes olämplighet ett vapen i kampen om den politiska makten i landet.

Med detta sagt ser jag hellre Mona än Nuder på posten även om jag gissar att Nuder skulle misslyckas klockrent som partiordförande.

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Man kan ju hoppas att det blir som någon skrev, en kort vistelse på partiledaren för Mona. Det är svårt att efterträda en sådan mastodont-ledare som Persson. Och att Nuder sedan trillar in på posten. Storslam! :)