tisdag, maj 23, 2006

7 små filmer om Danielssonaffären. Hysteriskt roligt!

Kanske inte alla uppskattar dessa filmer. Risken är stor att man kommer att stämpla dem som ett försök till ryktesspridning och borgerligt förtal i industriell skala.

I själva verket är detta humor och satir. Alla eventuella likheter med verkligheten är tillfälligheter. Inget du ser här är sant.


Se dem i rätt ordning. Annars kommer du tappa eventuella roliga hänvisningar till tidigare filmer.


Länka gärna, men se till att du skyller på mig i så fall.


"Och som vanligt är det inte de du ser i filmen som skrivit brevet!"



FRUKTSTUND - 7 filmer om ett rykte i Rosenbad!


Film 1

I vilken apelsinen gör sin entré


Film 2

Vem söker Lars?


Film 3

Göran, Marita och Apelsinen


Film 4

Ring Bosse!


Film 5

Om farorna med frukt



Film 6

En liten lögn


Film 7

Danielssons historia - Slutet



Alltihop påhittat och fixat av undertecknad. Jag beklagar om du inte fann dem underhållande. Likaså beklagar jag om någon blev kränkt. Det är inte avsikten.

Du som just nu torkar bort tårar av skratt från ögonen fattar vad jag menar!

Vänligen,

Federico "Fellini" Bojerud
Demonregissör

3 kommentarer:

Anonym sa...

NÅÅÅD!

Jag orkar inte mer!

/Apelsinen

Markus "LAKE" Berglund sa...

LOL

Per Hagwall sa...

Det är humor!

(Undrar vad Marita säger om det?)